Feitelijk dezelfde taaloefeningen die je altijd zou kunnen doen. Het enige verschil is dat de leerlingen buiten de klas staan, maar extra vergroot te zien zijn op de beamer! Rob Roos
Dit is de speciale iPad blog van het Bonhoeffercollege Castricum. Hierin beschrijven en delen we onze ervaringen met de invoering van de iPad, plaatsen we relevante artikelen en links, enz. Hiermee is het een platform voor iedereen die betrokken is bij onze school en ons onderwijs.
maandag 4 februari 2013
Spreekvaardigheid – Een extra dimensie
Tijdens de lessen Engels ben ik
wel eens zéér gemeen. De leerlingen vinden me dan echt niet leuk. En
waarom? Facetime! Ik stuur twee of 3 leerlingen de gang op, iPad en werkboek
nemen ze mee. Ze mogen dan 2 minuten voorbereiden. Ik zorg er voor dat mijn iPad
aangesloten is op de beamer, en vervolgens gebruik ik Facetime om met de
slachtoffertjes te bellen. Het resultaat: De leerlingen vol in beeld op de
beamer. Hierop presenteren ze een situationeel dialoogje voor de rest van de
klas. Het kopen van treinkaartjes, het bespreken van een filmavond, het
roddelen over fictieve medeleerlingen: noem het maar op!
Feitelijk dezelfde taaloefeningen die je altijd zou kunnen doen. Het enige verschil is dat de leerlingen buiten de klas staan, maar extra vergroot te zien zijn op de beamer! Rob Roos
Feitelijk dezelfde taaloefeningen die je altijd zou kunnen doen. Het enige verschil is dat de leerlingen buiten de klas staan, maar extra vergroot te zien zijn op de beamer! Rob Roos
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
video
Geen opmerkingen:
Een reactie posten